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JUST ANOTHER WINTER
TuT/RuR's post-BM sublabel

RECTANGLE ASTRAL
TuT/RuR's italo / space disco sublabel

ALTERED TAPES
TuT/RuR's tape-only sublabel







DR C. STEIN - "ECHO TRIP" (tut004)
12-inch LP, clear magenta marbled vinyl - lim. edition of 301 hand-numbered copies

(SOLD OUT)

Dr. C. Stein, the man who truly mastered the synthesizer because he built one himself, is an artist of the legendary tape-label TRUMPETT, and was involved in several Dutch electro projects of the 80s such as THROMBOH, DOXA SINISTRA and especially ENDE SHNEAFLIET, from which he was an original member. This selection of unreleased analogue tracks, all dating back to the years 1983-1988, is his first appearance on vinyl and TuT/RuR’s way to celebrate TRUMPETT’s 25th anniversary. C. Stein’s crystalline music, cool and bright at the same time, will remind you of times long gone when pastels, Italian suits and studied casualness were hip. So close your eyes, picture yourself racing along the seashore in a white Testarossa on a soft summer evening and let the Doctor play for you.

Side A
A1 dr. C. Stein - Monte Carlo 1970 (3:46) mp3
A2 dr. C. Stein - Lekker Rustig (3:08)
A3 dr. C. Stein - Zeg Eens A (Hooijmayer Edit) (5:07) mp3
A4 dr. C. Stein - Giovanni Battaglin (6:02) mp3

Side B
B1 dr. C. Stein - Golden Magic (5:54)
B2 dr. C. Stein - Zigeuner Am Klavier (3:18) mp3
B3 dr. C. Stein - Aase Rasmussen (3:49)
B4 dr. C. Stein - El Syncro (3:29) mp3
B5 dr. C. Stein - Musica (1:42)

(audio extracts on this page are in low quality)

PRESS CUTTINGS:

„ Ein Widerhall untergegangener Musikkulturen." (Roy Liebscher for LICHTTAUFE)

"Die Aufnahmen, die für diese LP ausgewählt wurden stammen aus den Jahren 1983 bis 1988 und sind überwiegend instrumental, so dass irgendwas zwischen Electro-Wave, Synthie-Pop und Soundtrackmusik mit viel Atmosphäre dabei herauskommt, sehr eigen, kaum vergleichbar und herrlich eingängig und wärmer, als der sonst so kühle Minimal-Electro-Sound. (...) Schöner Electro-Sound zum „immer hören“" (A.P. for BACK AGAIN)

" Diese (Aufnahmen) stammen alle aus den Jahren 1983 bis 1988 und atmen auch mit jeden Zug den Geist dieser Ära der Synthesizer-Musik. Trotz ihres Alters und des langen Aufnahmezeitraumes klingen die instrumentalen Tracks qualitativ erstaunlich gut und homogen, (...) manches klingt nah an Hits wie “Axel F” oder ähnlich der Sachen von Pionieren dieser Musik wie ART OF NOISE oder YELLO. " (Michael Flach for BLACK MAGAZIN)